2007年4月28日 星期六

回應(會考化學)

回應1

Yin ni:
我mc卡住係30-35 ge range
係呢3日有咩方法可以提升呢?
做左97-05pp 了
做多次有效嗎?

化學友:
yin ni,30 - 35條mc大約得到C-D grade。化學友suggest你將所有錯嘅mc再做多幾次(唔使全部再做,冇咁多時間o架啦),你應該會發覺成日都係錯類似嘅o野,o個d就係你嘅弱項,會令你mc一路冇乜進步。主攻改善弱項應該會令你有明顯improvement。跟住去明報o個website download幾份mock做practice丫:

http://life.mingpao.com/htm/hkcee2007/cfm/main1.cfm

化學友覺得咁樣會最effective。盡力啦yin ni,化學友以前有d學生mc都係卡住o向30-35,但係佢地跟住
化學友講嘅咁做,最後都得到B。

回應2

Cathy:
我想問有關1998年既paper1既6ai/2
唔係standard solution放係burette到咩???我想知邊樣放係burette同conical flask呢???

化學友:
Cathy,standard solution一定要放o向burette到係好多年前做法,e家standard solution可以放o向burette或者conical flask都得o架。

回應3

小白:
您好,有些問題想問您:

Q1在會考中,泡騰現象是否專來形容生成二氧化碳氣體。

Q2Ca(OH)2,CaCO3,它們是微溶於水,但寫化學式時卻有時是(s),有時是(aq)....怎麼區分。還有...是不是只有Mg跟Ca會微溶於水??

Q3:除了氮外還有甚麼氣體不溶於水,所有貴氣體?(會考程度)

Q4:溴與碘溶液作電解時,只有極稀濃度時才不會優先放電嗎?還是說稀時也不能= ="?

Q5:鍚還是鐵活潑?錫與鋅還有甚麼分別(除了鋅有毒),因為做了一題MC說鍍錫不宜作防止鐵船生銹,但鋅卻可以。

Q6:為甚麼肥皂容易被生物降解,不是說只有沒有支鏈才容易被生物降解嗎?但肥皂必定沒有支鏈的嗎?

Q7:金屬氧化物加熱能夠生生成氧氣的就只有汞(II)嗎?銅的煅燒跟直接加熱有甚麼不同嗎?

化學友:
1. 唔係呀。凡親一個reaction出好多gas bubbles就叫做泡騰(effervescence)。所以Ca+ 2H2O ---> Ca(OH)2 + H2 都可以叫泡騰。

2. 小白,其實(aq)同埋(s)都correct。如果你e家覺得唔知幾時寫(aq)或者(s),化學友suggest你CE chem時唔好寫state symbol,因為唔會扣分o架。

Metal當中只有K, Na同埋Ca會溶水(佢地同水react產生metal hydroxide,而metal hydroxide溶o向水到),其他metal唔會溶水。

3. H2, N2, CO同埋所有
noble gases(貴氣體):唔溶水
O2, CO2, Cl2: 少少溶水

4. 其實你做街
外買嘅exercise時,有時唔知幾時會出I2幾時會出O2。但CE chem會好明顯: conc. NaI就出I2,至於very dil. NaI就出O2。dil. NaI就有時出I2,有時出O2,但條question會明示想你寫邊o個答案。

5. Zn(
鋅) is more reactive than Fe而Fe is more reactive than Sn(錫) (活潑性:Zn>Fe>Sn)。
因為防止鐵船生銹係用sacrificial protection(犧牲性保護),所以一定要用一隻活潑過Fe嘅metal例如Zn做protection。

6.小白你完全correct呀。只有冇
支鏈嘅先容易被生物降解,而所有肥皂一定冇支鏈o架。

7. 仲有Ag2O遇埶會生成氧氣呀(2Ag2O --> 4Ag + O2)。Cu直接加埶生成CuO (2Cu + O2 --> 2CuO)。而Cu metal冇煅燒o架,煅燒(roasting)係形容化合物o向空氣度加熱,Cu metal係elemnt,所以冇煅燒。

明白嗎小白?

15 則留言:

chemson 提到...
作者已經移除這則留言。
chemson 提到...

你好:
我有幾個問題
1.可否解釋一下以名字解釋soap,soapless detergent 的分別?
即是,soapless detergent 點解叫soapless detergent?和soap detergent有何分別?
2.仲有,係咪兩個detergent都會會起bubbles,用果陣?
3.一個不知是否chem 的問題,
我phy學到charge by sharing 呢樣野
點解atom 裡面粒neutron唔會同proton charging by sharing 變+ve charge?

小白 提到...

謝謝老師解答。
但Q7還是有點不明白。
Q7中的Cu煅燒是我打漏了,是CuO。
所以我想問的是CuO的煆燒跟直接在空氣中加燒有甚麼不同,是指需要較高溫嗎?所以在活性序中再對上的金屬就不能直接加然了,還要與碳共熱,是這個意思嗎?
我翻查了教科學,卻找不到Ag2O遇熱生成氧的化學式,書裡寫可用置換或物理方法把雜質分離,直接加熱是第三種方法嗎?
而金是否不存在氧化物,所以不用理它?

另外,如果不介意的話,可以多問你幾條問題嗎?
Q8:釋出氧跟氫都是無色氣泡又是無色氣體,實際應該甚麼時侯寫無色氣泡,甚麼時侯無色氣體,可以的話,請告知我甚麼情況會發生或在問題中怎麼看何時寫無色氣泡可時是氣體,我以為是收集方法問題,但有時卻是不知道它收集方法的。

Q9:NH3,Cl2,它們不是微溶於水的嗎?為甚麼答案經常出現極溶於水,但我記得有equation是雙箭嘴的,關於NH3及Cl2的。
但有時會考的答案卻寫成單箭嘴:
Cl2+H2O →HCL+HOCL
還說它Cl2跟NH3都是極溶於水的。所以現在我都不太會分了。
我怕到時我寫酸雨形成時寫SO2雙箭嘴(指微溶於水?)時它又當我錯了......

Q10:關於塑膠那科我是長做長錯的,我只記得加成聚合作用的結構式,卻記不到縮合作用的結構式,是不是縮合作用的結構式也要記得?因為每次問題問我它是縮合還是加成,我只能看它不是我記得加成的那幾隻就當作縮合。但當它問我它是熱固性還是熱塑性塑膠我卻一頭霧水了。我不知道該如何看那交鍵在耶?可以教教我怎麼看嗎?

Q11:Cr3+ Mn2+離子等在電化序中的排序需要知道嗎?因為我不知道它們何時會優先放電?還是根本不用理?我印象中老師說過硫酸在電化序中的位置太低,所以不用考慮之類的話,請問還有甚麼是不用考慮的呢?如硝酸,碳酸等?

Q12:是不是每次要驗證是否含OCl-時都需要加酸然後測試釋出氣體,因為我之前跟著你所寫的題目,做了一年的長題目,在這裡錯了,它說不能寫試紙由藍變紅再變白,要寫能把染料漂白等.......

另外,你回答得好快= =....謝謝你。

maryuen 提到...

化學友
我想知道tin要比copper reactive ma??

CC 提到...

請問chem ge past paper,98-04年ge mc 同paper1 有邊幾題係out c?
thank you

chemson 提到...

不好意思,還有一條問題
06 LQ 最後果題,determine molar volume
marking scheme話用excess HCl
我答左excess Mg ribbon
有冇分?

chemson 提到...

4.我在某本ex.見到條問題,叫我寫equation+observation,chlroine water+iodine solution(i.e.iodine dissolve in potassium iodine)
iodine dissolve in potassium iodine
即係點?有I2(aq)定I-(aq)?還是兩個都有呢?

提到...

除左CaCO3外
燒CO3 2- compound既野
會唔會出 CO2??

小白 提到...

呀,還有另外= =....
Q13我想知道是不是所有碳氫化合物都不溶於水的?如稀烴烷烴等。
Q14用石墨電極電解飽和氯化鉀溶液是甚麼意思,我不太了解飽和的意思。最後答案是一幅兩邊溶液高度一樣的試管(即釋出氣體體積相同?)
Q15會考要知的易揮發氣體有幾多種?我知道的只要硝酸(不知道有沒有規定要濃)/氯/溴/乙醇.....
Q16關於某化合物/塑膠/金屬的用途經常都會答不出來,不知道這是否必須記得的....
另外,畫圖是否一定要用曲線的?即使給的數據有偏差?
Q17當要要求寫塑膠的化學變化,我可以用結構式表示嗎?
Q18同系列究竟是相似物理性質相同化學性質,還是倒轉?元素週期表也是,同一族有相同還是相似化學性質?物理性質應該都是依次漸變吧?

其實現在做題目還是經常會錯,做對的只有計數或是問一些顏色..都記得了。還有一些常見的濃硫酸,濃硝酸,漂白劑的反應會做。
但有好多題目還是每次都不會做。
其實還有甚麼是需要記的?
還有有些作用的定義,好像有幾年會考都是不一樣的,我該相信那一個,如裂解作用的定義,我寫在高溫和催化劑把大的烴分子分裂作較少的烴分子。(有時答案卻是碳氫化合物或長短碳鏈)

請化學友老師指教。

Peter 提到...

你好: 我想請問 thermal decomposition的問題,
有什麼carbonate salt,nitrate salt,sulphate salt will decompose on heating?
Thank you very much!

carmenlee 提到...

你好,我有個chem既問題想問下
OCl-會turn red litmus paper blue then white啦;咁H2SO3 turn完blue litmus paper red之後會唔會turn white?
p.s.我見d solution都冇寫佢會turn white,但係SO3 2-唔係都bleach到野架咩?

maryuen 提到...

在reactivity series中, metal是否愈底愈dense??

maryuen 提到...

pasr paper 1997
9biii1
if i use voltmeter, is that ok?

maryuen 提到...

why HCl corrosive to our skin?

Unknown 提到...

你好,,我係AL 學生(ChinG) 覺得 CHEM易學難精冇從入手 /.\ 其實 邊D大TOPIC係一定出嫁??

還有一個問題想問..Equilibrium 既constant 點解有d可以直接用coeff.做次方 有d又話同coeff.冇關既?